Veel onder weg! Busje, scooter en lopend - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Caro Hoekstra - WaarBenJij.nu Veel onder weg! Busje, scooter en lopend - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Caro Hoekstra - WaarBenJij.nu

Veel onder weg! Busje, scooter en lopend

Blijf op de hoogte en volg Caro

10 Januari 2017 | Thailand, Chiang Mai

Op naar pai! 3,5 uur met een busje vol thaise mensjes, dwars door de bergen loopt de weg van chiang mai naar pai, die uit liefst 762 bochten bestaat, wat een rit! Ik zat tussen simone en een thaise jonge in, de thaise jonge die maast me zat lag lekker tegen me aan met zn hoofd toen die in slaap was gevallen hahah ach lekker laten zitten.
In pai hebben we een scooter gehuurd en zijn we wezen touren, in het begin moesten we wel even wennen aan die hoge bergen op gaan, haha ik heb 1 keer een stukje moeten rennen en duwen omdat de scoot het niet ging redden naar boven hahah verder hebben hele mooie dingen gezien, wat kan de natuur toch prachtig mooi zijn!!  We hebben zo genoten van de mooie groene bomen, fluitende vogels en hoe de mensen hier wonen in bamboe huisjes. Wat hebben wij een luxe! Maar toch zien hun er soms gelukkige uit!
Na een bijna 8 uur lange scooter tour hebben we lekker een massage genomen! 3e van deze week, we kunnen er geen genoeg van krijgen hihi.
In de avond heb je leuke barretjes met thaise rasta mannen die aan het zingen zij met een giraar en trommels, beetje hippy achtig, af en toe reggae muziekje, super naar ons zin! zitten wij met ons thais biertje, 3 dagen ongekamde haren en een broek aan met de kruis tot de knieën haha 
Omdat het hier allemaal kan!
Vandaag, vrijdag 13 januari 2017 zijn we om 7 uur met de minivan busje vertrokken van pai naar chiang mai, vanuit chiang mai gaan we door naar chiang rai  dat is zo'n 5 uur rijden.
Daar gaan we naar de bekende witte tempel en een vreselijk mooi viewpoint bekijken, bij de viewpoint kan je de zonsopgang en zonsondergang kijken, wij gaan voor de opgang omdat we in Nederland al de ondergang hebben.
Daar zijn we dan, na een ritje met 762 bochten heuvel op en af aangekomen in chiang mai, backpack op je rug extra tas aan de voorkant.. nu zoeken om een ticket te kopen voor met de bus naar chiang rai, een lief vrouwtje hielp ons de weg, bij het loket zat een meid die denk ik zwaar ongesteld was geworden, zo sacherijnig en bot was ze.. maar goed we lachen er maar om! Iedereen heeft wel eens zo zn dagen haha
Onder het wachten hebben we lekker een kopje koffie en een klein taartje op, daar komt de bus, het is een grote aangename bus, gewoon lekker ruim, ziet er wel oud uit en alles rammelt wel maar dat is het leuke er ook aan.
Ik zit nu in de bus te schrijven, simone zit lekker naast me te slapen en ik zit ondertussen te genieten van de mooie bomen en de bergen waar we tussendoor rijden, af en toe zie je een leuk huisje of dan zie je in eens langs de weg soort winkeltjes (kleine bamboe tentjes met chippies en rijst of noodle eten)
Tussen de bergen door zie je soms een opening met een klein stromend riviertje er tussen door?  een stuk land en van die thaise koeien met die lange hang oren bij een zelf in elkaar geflanst huisje staan, en een werkend opatje die helemaal krom is met zn grote regenlaarzen aan en een schepje in zn hand, zo geweldig om te zien! Ik kan daar zo van genieten, even je gedachten leeg of alleen aan leuke dingen denken♡  zacht een muziekje aan in je oren En genieten maar.
Ik ben heel benieuwd als we in chiang rai zijn, daar zijn we allebei nog niet geweest en natuurlijk die mooie viewpoint, als het in de nacht helder is zie je een mooie sterrenhemel, dus we gaan er erg vroeg heen om te kijken.
Over een paar dagen zal ik wel weer schrijven hoe het is geweest, nu ga ik weer even van de rit en uitzicht genieten of een beetje slapen.. we moeten nog ongeveer 4 uur dus kan nog wel even bij slapen.

Wat een lang verhaal! hoop dat jullie het interessant vinden.

Groetjes  en dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Caro

Actief sinds 19 Jan. 2017
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 3857

Voorgaande reizen:

19 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

19 Januari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: